Na straży polskiego streetwearu.

Phenotype – na straży polskiego streetwearu.

Zewsząd słychać o streetwearze. W mowie potocznej, w mediach, na blogach, a sam hashtag #streetwear robi zawrotną karierę w Internecie (15 mln postów na Instagramie otagowano w ten sposób!). Co to takiego ten streetwear? Słowo zapożyczono z angielskiego, więc wydawać by się mogło, iż jest to po prostu „moda uliczna” lub określenie ciuchów noszonych na co dzień. To jednak coś więcej.

Streetwear to styl zainspirowany przestrzenią uliczną, łączący wygodę, chwytliwe i oryginalne projekty. To sposób ubierania się czerpiący pełnymi garściami z pomysłów lat sześćdziesiątych i mody skate lat osiemdziesiątych. Podążanie za nowymi trendami? Nie do końca. Podstawą jest tu skupienie się na indywidualnym charakterze projektów, wysokiej jakości materiałów i ponadczasowości ciuchów. Streetwear ma w sobie dawkę luzu pomieszanego z wysublimowaniem. Ubrania są najczęściej produkowane przez małe firmy, stawiające na jakość i indywidualizm, często bazujące na autorskich projektach. Odbiegają one od mainstreamu, wyróżniają się na tle sieciówek.

 

Wielu osobom streetwear będzie kojarzyć się z dropami Supreme, ciuchami Stussy i Carhartta, czy sneakersami Kanye Westa. Skojarzenia jak najbardziej trafne – to bowiem USA jest kolebką streetwerowych projektów. Streetwear narodził się w Los Angeles w kulturze surfingowej pod koniec lat 70. i na początku lat 80. XX wieku i do nie dawna był wyłącznie domeną Amerykanów. Zmiana dokonała się kilka lat temu, gdy streetwearowe marki zaczęły pojawiać się również na polskim gruncie. Pierwsze brandy debiutowały w 2012-2013 roku i trzeba przyznać, że przez ostatnie kilka lat w polskim streetwearze nastąpił gigantyczny zwrot, a pod kątem jakości i designu dogoniliśmy zachód. Polskie marki streetwearowe coraz częściej doceniane są w kraju i za granicą, a to przede wszystkim za sprawą wysokiej jakości ubrań, genialnego designu oraz zaangażowani i pasji, które przekładają się na świetne produkty. Rodzime brandy szturmem zdobywają coraz więcej zwolenników, czego przykładem jest między innymi Phenotype - marka odzieżowa działająca na rynku stosunkowo od niedawna, bo od 2013 roku .

 

Phenotype jest prężnie rozwijającym się brandem z Polski. Pomysł na markę zrodził się dawno temu, w czasach kiedy Paweł, jej pomysłodawca i założyciel jeździł na deskorolce i marzył o własnej firmie odzieżowej. W realizacji zajawki pomogła… mama, która prowadziła szwalnię. Własna szwalnia to zresztą do dziś ogromny atut Phenotype, który dzięki temu sprawuje całkowitą kontrolę nad jakością i każdym elementem tworzenia. Jednym z pierwszych projektów Phenotype były słynne joggerpantsy, za sprawą których brand zyskał popularność na rodzimym podwórku. Wkrótce do joggerów dołączyły t-shirty, bluzy, okrycia wierzchnie i jakoś poszło. I idzie do dziś. Produkty Phenotype są wyrafinowane w każdym detalu, nietuzinkowe, mimo, że często minimalistyczne i nieskomplikowane. Jako marka odzieżowa, Phenotype stawia na precyzyjne wykończenie szwów oraz jakość użytych materiałów. Dzięki dokładności i przykładaniu się do detali marce zaufało wielu klientów detalicznych oraz wiele uznanych marek odzieżowych. Phenotype czerpie z ludzi, z ulicy, z otoczenia, a proponowane projekty to nie tylko ubrania. To pasja tworzenia, doświadczenie, precyzja, bezkonkurencyjna jakość i styl.

Patrząc na ulice dużych miast, widać zajawkę na modę miejską i chęć eksperymentowania. Ulice z każdym kolejnym sezonem nabierają więcej kolorów, a stylówki młodych ludzi są bezpretensjonalne, luźne i nieco buntownicze. I takie właśnie są kolekcje Phenotype – dające pełną dowolność noszenia i możliwość kombinowania z modą.

Moda uliczna nie jest Ci obca? Zajrzyj do sklepu Phenotype.